Budowa trasy S6

Budowa drogi S6 wyceniona została aż na 1 492 169 699 zł i ma zostać ukończona w 2025 roku. Budowa S6, chociaż na początku nastręczyła pewnych problemów związanych z koniecznością wygospodarowania na nią terenu, aktualnie spotyka się ze sporym entuzjazmem mieszkańców, którzy będą mogli cieszyć się ułatwionym i przyspieszonym ruchem, zwiększeniem przepustowości dróg i ograniczeniem ilości korków. Dowiedz się, wszystkiego, co warto wiedzieć na temat budowy trasy S6.

Budowa S6 – pomorskie

Budowa trasy S6 to przedsięwzięcie o zasięgu i znaczeniu krajowym, ze względu na konieczność stworzenia tranzytowego układu dróg w Polsce. Dlaczego obwodnica metropolitalna trójmiasta to dobry pomysł? Żeby to wyjaśnić, trzeba rozwinąć nieco pojęcie ruchu tranzytowego. To taki rodzaj ruchu, który polega na przewozie rozmaitych dóbr i towarów. O kraju tranzytowym mówimy wówczas, gdy na jego terenie nie odbywa się ani załadunek, ani rozładunek tych towarów. Takich transportów przez nasz kraj przejeżdża każdego dnia ogromna ilość.

Dla mieszkańców zarówno mniejszych, jak i większych miast często bywa to uciążliwe ze względu na to, że ruch tranzytowy zwiększa standardowy ruch w danym mieście, jeśli to znajduje się na trasie. To z kolei powoduje irytację mieszkańców, większe korki czy szybsze zużywanie się dróg, co wywołuje konieczność częstszego przeprowadzania ich remontów.

Budowa drogi ekspresowej S6 nie tylko pozwoli ograniczyć lub całkowicie wyeliminować wyżej wymienione bolączki, ale także umożliwi szybsze przemieszczanie się mieszkańców w niemal dowolne miejsce na terenie polski. Ograniczy też hałas czy zanieczyszczenia powietrza w Trójmieście, a także zwiększy przepustowość dróg. Cieszą się z tego wszyscy, którzy np. niedawno kupili mieszkania czy domy w tej okolicy – budowa trasy S6 sprawi, że będzie ona znacznie spokojniejsza.

Trasa S6, budowa S6 – terminy

Obwodnica metropolitalna planowo ma być ukończona do 16 marca 2025 roku. Jest przewidziana do realizacji w perspektywie finansowej pomiędzy 2021, a 2027 rokiem, jednak w razie potrzeby istnieje możliwość jej wydłużenia do 2030. W 2021 roku podpisano umowy z wykonawcami, którzy dołożą wszelkich starań, by zakończyć przedsięwzięcie w planowanym terminie, czyli w 2025 roku. Plan budowy drogi S6 został podzielony na dwa zadania do ukończenia po sobie. Pierwsze to węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła), natomiast drugie: węzeł Żukowo (z węzłem) – węzeł Gdańsk Południe (z węzłem).

Obwodnica metropolitalna – przebieg

Jak ma wyglądać obwodnica metropolitalna trójmiasta? Przebieg ustalono w taki sposób, by możliwy był wspomniany ruch tranzytowy. Obwodnica metropolitalna trójmiasta ma obejmować wykonanie obwodnicy Żukowa, dwóch węzłów Żukowo i Lublewo, rozbudowę węzła Gdańsk Południe oraz Budowę Miejsca obsługi Podróżnych Widlino. Uwzględniony został także węzeł Chwaszczyno oraz Żukowo, jednak bez samego węzła. Na życie, których mieszkańców wpłynie budowa S6? Gdynia, Gdańsk i Sopot to miejsca, które z pewnością odżyją po zakończeniu projektu!